Τρόποι για ισορροπημένη διατροφή και υγιές βάρος

Μέσα στους στόχους μας για την νέα χρονιά πρέπει να είναι η καλή σωματική μας υγεία και ο σωστός τρόπος διατροφής. Η διατροφολόγος μας Νικολέτα Τουρλιώτη μας εξηγεί ποίοι είναι οι τρόποι για ισορροπημένη διατροφή και υγιές βάρος. Ας απολαύσουμε το άρθρο της.

right weight-2018-dietitian-pandora's kitchen-pandora-Τρόποι για ισορροπημένη διατροφή και υγιές βάρος

Πηγή φωτογραφίας

Το τελευταίο διάστημα δέχομαι συχνά ερωτήσεις του τύπου ”να πάρω αυτό ρόφημα; θα χάσω πιο γρήγορα;”. Με αφορμή λοιπόν την ανησυχία του κόσμου για γρήγορη απώλεια λόγω των εορτών και με όλη την παραπληροφόρηση που υπάρχει, καθώς ο κόσμος βομβαρδίζεται καθημερινά με διαφημιστικά σποτ και αδυνατιστικά σκευάσματα που υπόσχονται άμεση απώλεια βάρους χωρίς καμία προσπάθεια, είναι καλό να θυμάστε ότι για την απώλεια βάρους, δεν υπάρχουν μυστικά ή μαγικά φίλτρα! Οτιδήποτε υπόσχεται θεαματική απώλεια κιλών σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα δεν είναι απαραίτητα ελεγμένο ή ασφαλές, ούτε και αποτελεσματικό από μόνο του. Η καλύτερη προσέγγιση είναι η αλλαγή τρόπου ζωής μέσα από ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο σε συνδυασμό με τακτική σωματική άσκηση.

Βασικοί τρόποι για ισορροπημένη διατροφή και υγιές βάρος που μπορούν να σας βοηθήσουν είναι οι ακόλουθοι:
  • Εντάξτε το πρωινό στην καθημερινή σας διατροφή. Είναι το βασικότερο γεύμα για να ξεκινήσει δυναμικά η ημέρα αλλά και ο μεταβολισμός σας!
  • Τοποθετήστε τα γεύματα σας ανά 3-4 ώρες μέσα στην ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα βρίσκονται σε ισορροπία ώστε να αποφύγετε υπογλυκαιμίες και τσιμπολογήματα.
  • Στοχεύστε σε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως, που έχουν πολλές βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία – ιδανικές ευκαιρίες αποτελούν το δεκατιανό και απογευματινό σνακ.
  • Καταναλώστε κόκκινο κρέας 1 φορά την εβδομάδα και επιλέξτε εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας, όπως ψάρια και κοτόπουλο αλλά και όσπρια.
  • Είναι καλό να περιορίσετε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών αφαιρώντας το ορατό λίπος από το κρέας και την πέτσα από το κοτόπουλο, προτιμήστε ελαφριά γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Φροντίστε για την επαρκή ενυδάτωσή σας με 8 έως 10 ποτήρια νερό ημερησίως.
  • Απολαύστε ένα ποτήρι κρασί ή το αγαπημένο σας ποτό με μέτρο, έχοντας κατά νου ότι η υπερκατανάλωση αλκοόλ ταλαιπωρεί το συκώτι, αφυδατώνει και προσδίδει πολλές παραπάνω θερμίδες.
  • Μπορείτε να απολαύσετε μια μικρή ποσότητα γλυκού 2-3 φορές την εβδομάδα, δίχως να ανησυχείτε για το βάρος σας. Να θυμάστε ότι τίποτα δεν παχαίνει, παρά μόνο η υπερβολή. Μπορείτε λοιπόν να φάτε απ’ όλα αλλά με μέτρο.

weight-dietitian-advice-pandora's kitchen

Πηγή φωτογραφίας
Οι τρόποι για ισορροπημένη διατροφή και υγιές βάρος περιλαμβάνουν και το σωστό προγραμματισμό και τους εφικτούς στόχους:
  • Θέστε υγιείς και ρεαλιστικούς στόχους: ½ με 1 κιλό είναι η συνιστώμενη εβδομαδιαία απώλεια βάρους – ομοίως και στην πρόσληψη βάρους.
  • Στραφείτε σε ποιοτικές θερμίδες από σπιτικό μαγειρευτό φαγητό αντί για αλόγιστη κατανάλωση junk food, για να αυξήσετε την μυϊκή σας μάζα σε συνδυασμό με κατάλληλη άσκηση.
  • Επιλέξτε την μορφή άσκησης που σας αρέσει και σας ταιριάζει για 150 λεπτά την εβδομάδα: τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμπι, γυμναστήριο, κάποιο άθλημα, yoga, pilates, πολεμικές τέχνες, απλό περπάτημα στη φύση, τρέξιμο με τα παιδιά.
  • Ο επαρκής ποιοτικός ύπνος και η διαχείριση του άγχους, σας βοηθούν να ελέγξετε καλύτερα τις επιθυμίες σας στο φαγητό και να ρυθμίσετε το μεταβολισμό σας.
  • Ο πτυχιούχος διαιτολόγος-διατροφολόγος είναι ο βασικός σας σύμμαχος στην επίτευξη του οποιουδήποτε διατροφικού στόχου για καλή υγεία και ωραία εμφάνιση.

Γνωρίστε την δική μας διατροφολόγο ΕΔΩ και επικοινωνήστε μαζί της για όποια διατροφική- διατροφολογική σας ανησυχία! Διαβάστε όλα τα άρθρα της στην κατηγορία η διατροφολόγος λέει…!

Leave a Reply